Ósma edycja Regionalnego Forum Gospodarczego. Eksperci z branży digital i przedsiębiorcy spotkali się w Zduńskiej Woli, aby omówić wpływ nowych mediów na rozwój małego i średniego biznesu
Co łączy cyfrową transformację, social media i przyszłość małych oraz średnich firm? Odpowiedzi między innymi na te pytania padły na 8. Regionalnym Forum Gospodarczym, które w piątek odbyło się w Zduńskiej Woli. To coroczne wydarzenie, poświęcone w tym roku tematowi „Social media i nowe media – ich wpływ na rozwój firmy,” stało się prawdziwym źródłem inspiracji dla tych, którzy chcą śmiało wkroczyć w przyszłość i wykorzystać media społecznościowe jako katalizator biznesowego sukcesu.
Forum skupiło się na trzech kluczowych blokach tematycznych, które odpowiadały na potrzeby różnych grup przedsiębiorców. W trakcie pierwszego bloku, dotyczącego rozwoju małych i średnich przedsiębiorstw, uczestnicy poznali konkretne przykłady firm, które zyskały rozgłos dzięki przemyślanym kampaniom w mediach społecznościowych. Ekspert Dr Adam K. Gogacz, , podzielił się wiedzą na temat budowania obecności w sieci bez dużego budżetu, przedstawiając case studies, które pokazały, jak nawet niewielkie firmy mogą konkurować z większymi graczami.
Drugi panel poświęcony był budowaniu wizerunku marki w nowych mediach. Specjaliści podkreślali, że narzędzia, takie jak podcasty, transmisje wideo na żywo i influencer marketing, mogą tworzyć autentyczny obraz marki, który buduje zaufanie klientów. Tomasz Koprowski – ekspert w dziedzinie marketingu sportowego i budowy marek, posiadający wieloletnie doświadczenie jako doradca zarządów klubów sportowych i firm, podzielił się refleksjami na temat wartości tworzenia relacji opartych na zaufaniu i jak nowe media mogą wzmocnić pozytywny odbiór marki.
W trzecim bloku dyskusje przeniosły się w przyszłość – eksperci Angelika Kusek, dr Paweł Kaczorowski, Jarosław Szandurski i Aleksandra Mysiakowska zaprezentowali trendy, które mogą zdominować rynek mediów społecznościowych w nadchodzących latach. Anna Sobieraj, zduńskowolanka, specjalistka od digital marketingu i komunikacji online, posiadająca kilkunastoletnie doświadczenie w pracy dla małych i średnich firm, organizacji pozarządowych oraz dużych fundacji, takich jak Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, zaprezentowała prognozy dotyczące rozwoju platform społecznościowych oraz omówił apotencjał nowych strategii, takich jak bardziej interaktywne i angażujące treści.