Kiedy warto zgłosić się do rzecznika?
- Gdy kupiliśmy towar w lokalu firmy i spotkaliśmy się np. z odmową przyjęcia reklamacji, niejasnymi zapisami gwarancyjne czy nieskutecznym usunięciem wad towaru.
- Gdy kupiliśmy coś poza lokalem firmy lub w internecie i zostaliśmy np. wprowadzani w błąd co do przedmiotu sprzedaży podczas rozmowy telefonicznej, otrzymaliśmy niezrozumiałą umowę, nie otrzymaliśmy kopii dokumentów.
- Gdy korzystaliśmy z usług – m.in. telekomunikacyjnych, przewozowych, transportu przesyłek, turystycznych, edukacyjnych, finansowych, deweloperskich, związanych z dostawą mediów, ubezpieczeniowych, zdrowotnych i np. nie zostaliśmy poinformowani o dodatkowych opłatach i pełnych warunkach umowy, mamy kłopot z odstąpieniem od umowy, wysokimi karami umownymi, źle naliczonymi opłatami lub brakiem rzetelnych informacji o usługach.
W jaki sposób rzecznik interweniuje?
- Udziela konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów.
- Występuje do przedsiębiorców w sprawie ochrony praw i interesów konsumentów.
- Wytacza powództwa na rzecz konsumentów w sprawach o ochronę ich interesów.
- Współdziała z Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi w zakresie ochrony interesów konsumentów.
Jak skontaktować się z Powiatowym Rzecznikiem Praw Konsumentów?
- ul. Getta Żydowskiego 4a, pokój: 1
- tel.: 43 672 30 08
- e-mail: rzecznik@powiatzdunskowolski.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Zduńskiej Woli przyjmuje petentów w każdym tygodniu w trakcie 4 godzinnego dyżuru w godzinach od 10.00 do 14.00, z wyłączeniem okresów urlopowych. Dni dyżurów w najbliższych tygodniach będę przypadać w następujących dniach: 8.05 (czwartek), 15.05 (czwartek), 23.05 (piątek), 29.05 (czwartek), 5.06 (czwartek), 12.06 (czwartek), 26.06 (czwartek). Kolejne terminy będą sukcesywnie podawane w późniejszym czasie.
UWAGA: Wskazane wyżej terminy w wyjątkowych przypadkach mogą ulegać zmianie, o czym będziemy Państwa na bieżąco informować. Celem upewnienia się, że dyżur się odbędzie sugerujemy kontakt pod numerami tel.: 43 672 30 08 lub 43 672 29 52 w tygodniu zaplanowanego dyżuru.
Przydatne linki:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Europejskie Centrum Konsumenckie
Urząd Komunikacji Elektronicznej
Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Łodzi