Beata Barton – Skarbnik Powiatu Zduńskowolskiego realizujący zadania Głównego księgowego Powiatowego Zarządu Dróg w Zduńskiej Woli
Pokój 3A
tel. 43 824 42 15
mail: skarbnik@powiatzdunskowolski.pl / b.barton@powiatzdunskowolski.pl
1) Prowadzenie rachunkowości Powiatu Zduńskowolskiego.
2) Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
3) Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych
z planem finansowym.
4) Dokonywanie wstępnej kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych a w szczególności:
- opracowywanie projektu budżetu powiatu,
- dokonywanie wstępnej kontroli dokumentów dotyczących wykonania budżetu oraz jego zmian,
- sporządzanie okresowych analiz i nadzór nad sporządzaniem zbiorczych sprawozdań
z wykonania budżetu,
- nadzorowanie gospodarowania środkami budżetowymi przez jednostki organizacyjne powiatu,
- przeprowadzanie kontroli finansowych: wstępnej i bieżącej, współpraca przy kontroli następczej,
- organizowanie obiegu dokumentów finansowych w Starostwie,
- nadzorowanie prowadzenia ewidencji majątku powiatu,
- wykonywanie innych zadań przewidzianych w przepisach szczegółowych,
- nadzorowanie pracy Wydziału Finansowo- Księgowego.
5) Opracowywanie wieloletniej prognozy finansowej i jej zmiany zgodnie z zapisami ustawy o finansach publicznych.
Martyna Koper – Kierownik referatu ds. finansowo–księgowych/Główny Księgowy Starostwa Powiatowego
Pokój 3C
tel. 43 824 42 34
mail: m.koper@powiatzdunskowolski.pl
1) Nadzór nad prawidłowym prowadzeniem rachunkowości Starostwa Powiatowego.
2) Nadzór nad prawidłową realizacją budżetu powiatu.
3) Nadzór nad sprawozdawczością budżetową i finansową budżetu powiatu, Starostwa Powiatowego.
4) Sprawdzanie dokumentów księgowych pod względem formalno- rachunkowym.
5) Sprawdzanie pod względem formalno- rachunkowym dekretacji dokumentów kasowych.
6) Weryfikacja i uzgodnienie sprawozdań finansowych jednostek organizacyjnych powiatu.
7) Obsługa finansowo – księgowa Powiatowego Zarządu Dróg (PZD) polegająca na:
- sprawdzaniu pod względem formalno – rachunkowym dokumentów księgowych,
- sprawdzaniu, czy dysponowane środki nie spowodują przekroczenia planu wydatków,
- dekretowaniu bezgotówkowych dowodów księgowych zewnętrznych, otrzymanych przy wyciągach bankowych dotyczących dochodów i wydatków jednostki,
- przypisywaniu należności i odsetek stanowiących dochody budżetu PZD,
- dekretowaniu i bieżącym dokonywaniu zapisów w urządzeniach księgowych oraz analizowaniu stanu należności, zobowiązań, planu realizacji dochodów i wydatków jednostki,
- informowaniu stanowiska ds. windykacji należności o konieczności wszczęcia działań wobec dłużników zalegających ze spłatą należności,
- sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej i finansowej.
Agnieszka Borkowska – Inspektor
Pokój 3B
tel. 43 824 42 37
mail: a.borkowska@powiatzdunskowolski.pl/ skarbnik@powiatzdunskowolski.pl
1) Sporządzanie kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych Rb-27ZZ
i Rb-ZN na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
2) Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
3) Sporządzanie kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań jednostek sektora finansów publicznych posiadających osobowość prawną w zakresie operacji finansowych na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
4) Sporządzanie i przekazywanie danych wynikających z uchwał Rady Powiatu
oraz Zarządu Powiatu przez System Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@ i e-Nadzór.
5) Sporządzanie uchwał Rady Powiatu w programie Microsoft Word
i w Edytorze Aktów Prawnych XML Legislator.
6) Opracowywanie i aktualizacja wieloletniej prognozy finansowej w części dotyczącej wykazu przedsięwzięć wieloletnich.
7) Aktualizacja z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel planów finansowych jednostek organizacyjnych oraz Starostwa Powiatowego pod kątem zmian w budżecie oraz informowanie podległych jednostek organizacyjnych i wydziałów merytorycznych
o zaistniałych zmianach.
8) Analiza realizacji planów finansowych jednostek organizacyjnych powiatu na podstawie przedkładanych sprawozdań budżetowych jednostkowych.
9) Sporządzanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu na podstawie sprawozdań jednostkowych, zbiorczych oraz informacji przedstawionych przez wydziały merytoryczne oraz jednostki organizacyjne, jak również ich przedstawienie Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
10) Opracowywanie projektu budżetu powiatu na podstawie złożonych i przyjętych przez Zarząd Powiatu projektów planów jednostkowych i przedstawienie go Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
11) Sporządzanie i przekazywanie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej
z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP – na podstawie przedkładanych sprawozdań jednostkowych z jednostek organizacyjnych oraz wydziałów merytorycznych (również korekt w zakresie wszystkich przedłożonych sprawozdań w tym zakresie).
12) Sporządzanie i przekazywanie sprawozdań o udzielonej pomocy de minimis w rolnictwie
i rybołówstwie oraz informacji o nieudzieleniu takiej pomocy na podstawie przedkładanych sprawozdań jednostkowych przez jednostki organizacyjne i wydziały merytoryczne.
13) Sporządzanie i przekazywanie łącznych sprawozdań finansowych.
Anna Kurzawa – Główny Specjalista
Pokój 3B
tel. 43 824 42 37
mail: vat@powiatzdunskowolski.pl / a.kurzawa@powiatzdunskowolski.pl/ skarbnik@powiatzdunskowolski.pl
1) Sporządzanie kwartalnych i rocznych informacji wynikających z ustawy o finansach publicznych- do publikacji.
2) Sporządzanie rocznych informacji wynikających z ustawy o finansach publicznych oraz przyjętych uchwał Rady Powiatu (w tym sprawozdanie w zakresie udzielenia ulg
w spłacie należności).
3) Sporządzanie i przekazywanie sprawozdań w zakresie zaległości w regulowaniu należności należnych powiatowi (rocznie).
4) Sporządzanie i przekazywanie informacji i sprawozdań dotyczących środków
z Funduszu COVID i Funduszu Pomocy.
5) Sporządzanie uchwał Zarządu Powiatu w programie Microsoft Word i w Edytorze Aktów Prawnych XML Legislator.
6) Sporządzanie i przekazywanie danych wynikających z uchwał Rady Powiatu
oraz Zarządu Powiatu przez System Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@ i e-Nadzór.
7) Prace związane z przygotowaniem i opracowaniem procedur związanych z emisją obligacji, współpracą z bankami/innymi instytucjami finansowymi w zakresie podpisania umowy i wykonywania jej postanowień.
8) Prace związane z przygotowaniem i realizacją przetargów na bankową
i kredytową obsługę budżetu powiatu, współpracą z bankami/innymi instytucjami finansowymi w zakresie podpisania umowy i wykonywania jej postanowień.
9) Sporządzanie i przekazywanie łącznych sprawozdań finansowych (bilans skonsolidowany).
10) Sporządzanie zbiorczej deklaracji VAT 7 Powiatu Zduńskowolskiego oraz korekt z tym związanych.
11) Prowadzeniu dokumentacji dotyczącej podatku VAT Starostwa Powiatowego
i Powiatowego Zarządu Dróg (rejestr sprzedaży, rejestr zakupu, miesięczna deklaracja rozliczeniowa, ustalanie prewskaźnika).
12) Realizacja obowiązków wynikających z raportowania schematów podatkowych,
o których mowa w ustawie z dnia 23 października 2018 roku o zmianie ustawy
o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, ustawy- Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw.
13) Przygotowywanie wystąpień do Ministerstwa Finansów w zakresie wydania interpretacji indywidualnych dla Powiatu.
14) Obsługa spłat rat i odsetek od kredytów i pożyczek oraz zobowiązań z tytułu emisji obligacji Powiatu Zduńskowolskiego.
15) Sporządzanie informacji o stanie mienia komunalnego oraz jej przedstawienie Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
16) Opracowywanie projektu budżetu powiatu na podstawie złożonych i przyjętych przez Zarząd Powiatu projektów planów jednostkowych i przedstawienie go Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
Małgorzata Stępień - Główny Specjalista
Pokój 21
tel. 43 824 42 18
mail: m.stepien@powiatzdunskowolski.pl
1) Sporządzanie list płac dla pracowników Starostwa, członków Rady i Zarządu Powiatu.
2) Przygotowywanie do wypłaty dokumentów dotyczących umów zlecenia i umów
o dzieło.
3) Rozliczanie list płac z wyliczaniem zasiłków ZUS.
4) Prowadzenie rocznych kart wynagrodzeń dla pracowników.
5) Sporządzanie dokumentacji rozliczeniowej do pobranych składek ubezpieczeniowych
i terminowe przekazywanie jej do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
6) Sporządzanie i rozliczanie dokumentów podatkowych na potrzeby Urzędu Skarbowego.
7) Wystawianie zaświadczeń o wynagrodzeniach.
8) Sporządzanie analiz z zakresu funduszu płac i funduszu ZUS.
9) Naliczanie i przekazywanie składek PPK do instytucji zarządzającej.
10) Sporządzanie sprawozdań GUS w zakresie wynagrodzeń.
11) Sporządzanie dokumentacji dotyczącej refundacji wynagrodzeń pracowników Starostwa.
12) Prowadzenie postępowania administracyjnego oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji, a także windykacja należności Starostwa, w zakresie nie przypisanym wydziałom merytorycznym, oraz Powiatowego Zarządu Dróg (PZD) w oparciu o obowiązujące podstawy prawne.
Magdalena Brzeziecka - Inspektor
Pokój 3C
tel. 43 824 42 33
mail: m.brzeziecka@powiatzdunskowolski.pl
1) Obsługa finansowo – księgowa Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) oraz innych rachunków współfinansowanych ze środków PFRON.
2) Sporządzanie wniosków o uruchomienie środków oraz kwartalnych sprawozdań
z wykorzystania środków PFRON w systemie SOW.
3) Obsługa finansowo-księgowa należności budżetowych z tytułu zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego polegającą na :
- przypisywaniu należności budżetowych,
- naliczaniu odsetek od nieterminowych wpłat,
- dekretowaniu i ewidencjonowaniu w urządzeniach księgowych wszystkich operacji
dotyczących tych należności,
- informowaniu stanowiska d/s windykacji należności o konieczności podjęcia działań windykacyjnych wobec dłużników zalegających z płatnością należności,
- sporządzaniu sprawozdania Rb- 27 ZZ z wykonania planu dochodów związanych
z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych j.s.t., sprawozdania Rb-ZN o stanie zobowiązań oraz należności skarbu państwa
z tyt. wykonania przez j.s.t. zadań zleconych,
4) Obsługa finansowo księgowa rachunku dochodów budżetu państwa związanych
z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego polegająca na:
- dekretacji oraz ewidencjonowaniu w urządzeniach księgowych wszystkich operacji na tym rachunku,
- okresowym odprowadzaniu, zgodnie z obowiązującymi przepisami dochodów do budżetu państwa.
5) Sporządzanie kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych Rb-27ZZ,
Rb-N i Rb-ZN na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki
z wykorzystaniem programu Besti@.
6) Opracowywanie przepisów wewnętrznych (instrukcje i zarządzenia).
7) Przyjmowanie faktur i dyspozycji wpływających do Wydziału.
Patrycja Kaczmarek - Inspektor
Pokój 5
tel. 43 824 42 35
mail: p.kaczmarek@powiatzdunskowolski.pl
1) Sporządzanie przelewów środków budżetowych Starostwa Powiatowego
i Powiatowego Zarządu Dróg, funduszy celowych, do dokumentów realizowanych
w formie bezgotówkowej.
2) Współpraca z bankiem obsługującym rachunki powiatu.
3) Obsługa finansowo- księgowa ZFŚS Starostwa Powiatowego i Powiatowego Zarządu Dróg.
4) Obsługa finansowo – księgowa Funduszu Pracy.
5) Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania oraz okresowa kontrola ewidencji i instrukcji druków ścisłego zarachowania.
5. Obsługa finansowo-księgowa Starostwa Powiatowego – jednostki budżetowej
w zakresie:
- bieżącego uzgadniania wpływów dot. dochodów Starostwa Powiatowego z tytułu opłat za odpłatne udostępnianie zasobu geodezyjnego oraz opłat komunikacyjnych, przypisywania należności zasobu geodezyjnego,
- informowaniu stanowiska ds. windykacji należności o konieczności wszczęcia działań wobec dłużników zalegających ze spłatą należności.
Paulina Stępińska - Inspektor
Pokój 3C
tel. 43 824 42 33
mail: p.stepinska@powiatzdunskowolski.pl
1) Obsługa finansowo-księgowa Starostwa Powiatowego – jednostki budżetowej polegająca na:
- sprawdzaniu pod względem formalno – rachunkowym dokumentów księgowych,
- sprawdzaniu, czy dysponowane środki nie spowodują przekroczenia planu wydatków,
- dekretowaniu bezgotówkowych dowodów księgowych zewnętrznych, otrzymanych przy wyciągach bankowych dotyczących dochodów i wydatków Starostwa Powiatowego,
- terminowym odprowadzaniu dochodów uzyskanych w Starostwie na rachunek budżetu powiatu,
- informowaniu stanowiska ds. windykacji należności o konieczności wszczęcia działań wobec dłużników zalegających ze spłatą należności,
- dekretowaniu i bieżącym dokonywaniu zapisów w urządzeniach księgowych oraz analizowaniu stanu należności, zobowiązań, dochodów i wydatków Starostwa Powiatowego,
- sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej i finansowej Starostwa Powiatowego,
- sporządzaniu protokołów weryfikacji składników aktywów i pasywów na koniec roku budżetowego,
- prowadzeniu ewidencji księgowej środków trwałych,
- prowadzeniu wewnętrznego rejestru umów i zleceń oraz ewidencji księgowej zaangażowania wydatków majątkowych Starostwa Powiatowego roku bieżącego
i przedsięwzięć majątkowych wieloletnich,
- odliczaniu VAT naliczonego od faktur urzędu na potrzeby sporządzenia rejestru zakupu do miesięcznej deklaracji rozliczeniowej VAT Starostwa Powiatowego,
- współdziałanie ze stanowiskiem ds. ewidencji podatku VAT.
2) Przyjmowanie faktur i dyspozycji wpływających do Wydziału
Tomasz Niewiadomski – Pomoc administracyjna
Pokój 3C
tel. 43 824 42 33
mail: t.niewiadomski@powiatzdunskowolski.pl
1) Obsługa finansowo-księgowa rachunku budżetu powiatu i innych rachunków wyodrębnionych na realizację programów i projektów przy rachunku powiatu polegająca na:
- sprawdzaniu dokumentów księgowych pod względem formalno- rachunkowym,
- sprawdzaniu pod względem formalno- rachunkowym dekretacji dokumentów kasowych,
- dekretowaniu bezgotówkowych dowodów księgowych zewnętrznych otrzymanych przy wyciągach bankowych dla potrzeb ewidencji budżetu i jednostki oraz sprawdzanie pod względem formalno- rachunkowym stanu gotówki figurującej na wyciągu bankowym jednostki i budżetu,
- sporządzaniu sprawozdań finansowych i budżetowych budżetu powiatu.
2) Weryfikacja i uzgodnienie pod względem formalno-rachunkowym sprawozdań budżetowych jednostek organizacyjnych powiatu.
3) Sporządzanie kwartalnych i rocznych, zbiorczych sprawozdań budżetowych Rb-27S oraz Rb-28S na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki m.in. z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
4) Przyjmowanie faktur i dyspozycji wpływających do Wydziału.
5) Współdziałanie przy obsłudze finansowo-księgowej Powiatowego Zarządu Dróg.
Emilia Traczyk - Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych
Pokój 3B
tel. 43 824 42 36
mail: e.traczyk@powiatzdunskowolski.pl/skarbnik@powiatzdunskowolski.pl
1) Sporządzanie kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych Rb-50 na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
2) Sporządzanie miesięcznych, kwartalnych i rocznych zbiorczych sprawozdań budżetowych na podstawie sprawozdań złożonych przez podległe jednostki
m.in. z wykorzystaniem Informatycznego Systemu Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@.
3) Sporządzanie informacji kwartalnej i rocznej o wykorzystaniu dotacji celowych
z budżetu państwa oraz realizacji dochodów wynikających
z wykonywania zadań zleconych powiatu oraz ich terminowe przekazywanie do Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi.
4) Sporządzanie uchwał Zarządu Powiatu w programie Microsoft Word i w Edytorze Aktów Prawnych XML Legislator.
5) Aktualizacja z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego Excel planów finansowych jednostek organizacyjnych oraz Starostwa Powiatowego pod kątem zmian w budżecie oraz informowanie podległych jednostek organizacyjnych
i wydziałów merytorycznych o zaistniałych zmianach.
6) Sporządzanie i przekazywaniu danych wynikających z uchwał Rady Powiatu oraz Zarządu Powiatu przez System Zarządzania Budżetami Jednostek Samorządu Terytorialnego BeSTi@ i e-Nadzór.
7) Sporządzanie sprawozdania rocznego z wykonania budżetu powiatu na podstawie sprawozdań jednostkowych, zbiorczych oraz informacji przedstawionych przez wydziały merytoryczne oraz jednostki organizacyjne, jak również ich przedstawienie Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
8) Opracowywanie projektu budżetu powiatu na podstawie złożonych i przyjętych przez Zarząd Powiatu projektów planów jednostkowych i przedstawienie go Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Łodzi.
9) Sporządzanie i przekazywaniu łącznych sprawozdań finansowych.
Anna Nowak- Pomoc administracyjna
Pokój 3C
tel. 43 824 42 34
mail: a.nowak@powiatzdunskowolski.pl
1) Obsługa finansowo-księgowa Starostwa Powiatowego – jednostki budżetowej polegająca na:
- sprawdzaniu pod względem formalno – rachunkowym dokumentów księgowych,
- sprawdzaniu, czy dysponowane środki nie spowodują przekroczenia planu wydatków,
- dekretowaniu bezgotówkowych dowodów księgowych zewnętrznych, otrzymanych przy wyciągach bankowych dotyczących dochodów Starostwa Powiatowego z tytułu kar administracyjnych nakładanych przez Wydział Komunikacji i Transportu,
- terminowym odprowadzaniu dochodów uzyskanych w Starostwie na wyodrębnionym rachunku bankowym dot. kar administracyjnych nakładanych przez Wydział Komunikacji i Transportu,
- informowaniu stanowiska ds. windykacji należności o konieczności wszczęcia działań wobec dłużników zalegających ze spłatą należności,
- dekretowaniu i bieżącym dokonywaniu zapisów w urządzeniach księgowych oraz analizowaniu stanu należności, zobowiązań, dochodów i wydatków Starostwa Powiatowego,
- prowadzeniu wewnętrznego rejestru umów i zleceń oraz ewidencji księgowej zaangażowania wydatków bieżących Starostwa Powiatowego.
- rozliczaniu delegacji służbowych,
- sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej i finansowej Starostwa Powiatowego,
- sporządzaniu protokołów weryfikacji składników aktywów i pasywów na koniec roku budżetowego,
- wprowadzaniu planów finansowych Starostwa Powiatowego w systemie SIGID,
- obsługa finansowo-księgowa rachunku sum depozytowych Starostwa Powiatowego.
2) Przyjmowanie faktur i dyspozycji wpływających do Wydziału.