Projekt współfinansowany ze środków:
- Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021–2027, Priorytet 4 „Fundusze europejskie dla lepiej połączonego Łódzkiego”, Działanie FELD.04.04 „Publiczny transport pozamiejski”,
- oraz ze środków własnych Powiatu Zduńskowolskiego.
Zakres projektu:
W ramach projektu powstaną dwa nowe odcinki dróg dla pieszych i rowerów:
- Wzdłuż drogi powiatowej nr 4915E – od Zduńskiej Woli do Marżynka,
- Wzdłuż drogi powiatowej nr 4907E – od Ochraniewa do Suchoczasów.
Na obu trasach zaplanowano:
- przejścia dla pieszych dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami,
- przejazdy rowerowe z oświetleniem,
- parkingi rowerowe typu Bike&Ride (B&R),
- przebudowę zjazdów do przyległych nieruchomości,
- nowe nasadzenia zieleni,
- przebudowę odwodnienia oraz wykonanie oznakowania i urządzeń zwiększających bezpieczeństwo ruchu drogowego.
Celem projektu jest rozwój zrównoważonej, inteligentnej, odpornej na zmiany klimatu i zintegrowanej mobilności w powiecie zduńskowolskim. Realizacja inwestycji ma poprawić spójność komunikacyjną, łącząc transport publiczny z indywidualnym.
Nowe trasy będą przedłużeniem istniejącej infrastruktury:
- Odcinek Zduńska Wola–Marżynek połączy się z wcześniej wybudowaną trasą rowerową w ramach projektu „Aktywna Dolina Rzeki Warty” na ul. Paprockiej w Zduńskiej Woli, a zakończy się na skrzyżowaniu z ul. Pod Borem w Marżynku..
- Odcinek Ochraniew–Suchoczasy również połączy się z istniejącą drogą rowerową w Ochraniewie prowadzącą ze Zduńskiej Woli i zakończy się przy istniejącej infrastrukturze pieszo-rowerowej w Suchczasach.
Na obu odcinkach znajdują się przystanki autobusowe obsługiwane przez komunikację zbiorową. Dwa nowe odcinki dróg pieszo-rowerowych pozwolą mieszkańcom pobliskich miejscowości bezpiecznie dotrzeć rowerem do przystanków autobusowych, skorzystać z transportu zbiorowego i kontynuować podróż między miejscowościami powiatu lub poza jego granicami.
Cele szczegółowe projektu:
- Rozwój infrastruktury poprzez budowę dwóch tras pieszo-rowerowych,
- Zwiększenie dostępności przesiadek dzięki parkingom typu Bike&Ride,
- Powiązanie nowych tras z już istniejącymi drogami rowerowymi i liniami autobusowymi,
- Przystosowanie infrastruktury do zmian klimatycznych poprzez odpowiednie odwodnienie, zastosowanie oświetlenia zasilanego OZE i wykorzystanie rozwiązań niebiesko-zielonej infrastruktury.
Grupę docelową projektu stanowią mieszkańcy miejscowości położonych wzdłuż planowanych tras:
- Zduńska Wola, Holendry, Paprotnia, Marżynek,
- Ochraniew, Karolew, Dionizów, Suchoczasy.
Wartość projektu: 9 098 394,50 zł
Dofinansowanie z Funduszy Europejskich: 6 787 191,19 zł
AKTUALNOŚCI projektowe w zakładkach poniżej.
#FunduszeUE